حيوان فى دقيقة “القطط”

0

حيوان فى دقيقة “القطط”

كتبت: اميره حمدي

لأن القطط هي أقرب الحيوانات إليه وأكثر الحيوانات ألفة له، وقد استأنس الإنسان القديم العديد من أنواع القطط وقام بتربيتها، وذلك بسبب طبيعتها الجميلة المرحة التي تشعر الإنسان أحيانا بالأنس وتبعده عن حياة الوحدة، ومن شدة حب الإنسان للقطط ومكانتها لديه، يربيها كثير من الأشخاص، وتعيش مع الناس منذ ما يزيد على سبعة آلاف عام، وتنتمي القطط للثديات.

وهناك الكثير من أنواع القطط، التي تختلف في الأشكال والألوان والأحجام. قد كانت القطط في بعض الحضارات من الحيوانات المقدسة، التي أقيمت لها عشرات التماثيل، والنقوش وخصوصا في الحضارة الفرعونية، حيث كان يصل عقاب الشخص الذي يتسبب بأذى لأية قطة، لعقوبة شديدة قد تصل للإعدام، يوجد للقطط اثنان وثلاثون عضلة في آذانها الخارجية، لتستطيع التحكم بها لا تميز المذاق الحلو للطعام.

و تمتلك في عيونها ثلاثة جفون و لها أكثر من مئة نبرة صوتية مختلفة عن بعضها البعض، وهي بهذا تتفوق على الكلاب التي تمتلك عشر نبرات صوتية فقط و القطط البالغة، لا تستطيع هضم اللاكتوز، لذلك يجب تجنب إطعامها الحليب ومشتقاته. يصل عمر القطط حوالي خمسة وثلاثين عاما، القطط من الحيوانات التي تنظف نفسها بنفسها، وذلك بلعق فرائها، وتحصل بهذه الطريقة على فيتامين ج. تمتلك القطة حدة نظر في الليل، أكثر من قدرتها على إبصار البشر بستة أضعاف في الصين، تعتبر لحوم القطط من ألذ أنواع اللحوم والتي تقدم في الموائد.

تمتلك القطط أجساماً مرنه، يساعدها على القفز من ارتفاعات عالية دون أن تتأذى. تعتبر القطط من أكثر الحيوانات ذكاء، ولديها سرعة بديهة كبيرة، وتستطيع تمييز نبرة الغضب، عن نبرة الفرح، عن نبرة الحزن. تمتلك القطط حاسة سمع حادة جداً، حيث تسمع الأصوات ذات الترددات العالية، أي حوالي خمسة وستين كيلو هيرتز. تنفر القطط من رائحة الحمضيات، مثل الليمون والبرتقال. تمتلك القطط ثلاثين سنا، وتبدل أسنانها اللبنية بأسنان دائمة. المعدل الطبيعي لنبضات قلب القطة يبلغ حوالي مئة وخمسة وتسعين نبضة في الدقيقة، وتتنفس ما بين عشرين إلى أربعين مرة في الدقيقة.

حيوان فى دقيقة “القطط” بألانجليزية

“An animal in a minute”
the cats

And that’s because of their nature, and that’s because of their nature, and that’s because of their nature, and that’s because of their nature, and they are pets, and they keep him away, and pets, and because of the intense love of animals and cats, cats have many people, and they live with people for more than seven thousand years, and they belong Cats are for Mammals, There are a lot of types of cats for Mammals, colors and colors.

In some civilizations cats may be sacred animals, erected as a result of statues, and inscriptions, in the Pharaonic civilization, where the punishment of the person who ‘aldh ‏It causes harm to any cat, for a sever punishment that can reach the death penalty. Cats have thirty-two muscles in their outer ears, to be able to control them. Do not distinguish the sweet taste of food. She has three eyelids in her eyes.

It has more than a hundred different vocal folds, which is superior to dogs that have only ten vocal folds. Adult cats cannot digest lactose, so you should avoid feeding them milk and dairy products. The age of cats is about thirty-five years, cats are among the animals that clean themselves by licking their fur, and in this way they get vitamin C. Cats have six times the acuity of vision at night, more than their ability to see humans. In China, cat meat is considered one of the
Types of meat, which are served in the tables.

Cats have flexible bodies, which helps them to jump from high heights without getting hurt. Cats are considered one of the most intelligent animals, and they have a great speed of intuition, and they can distinguish the tone of anger, the tone of joy, and the tone of sadness. Cats have a very sharp sense of hearing, as they hear sounds of high frequencies, about sixty-five kilohertz. Cats are averse to the smell of citrus fruits, such as lemons and oranges. Cats have thirty teeth, and replace their milk teeth with permanent teeth. The normal rate of a cat’s heartbeat is about one hundred and ninety-five beats per minute, and it breathes between twenty to forty times per minute.most delicious.

حيوان فى دقيقة “القطط”


موضوعات متعلقة..

حيوان في دقيقة “الضباع”

Leave A Reply

Your email address will not be published.